1. | ABDOUNUR, O. J. The emergence of the idea of irrationality in Renaissance theoretical music contexts. Mathematical Journal for Interdisciplinary Sciences (MJIS). v. 3, p. 155-172, 2015. Qualis: Não identificado (MATHEMATICAL JOURNAL FOR INTERDISCIPLINARY SCIENCES) |
2. | ABDOUNUR, O. J. Music Structural Problems and Conception of Mathematical Ratio in Teaching/Learning Contexts: A Historic/Educational Approach. ATINER CONFERENCE PAPER SERIES. v. 201516, p. 3-13, 2015.Qualis: Não identificado (ATINER CONFERENCE PAPER SERIES) |
3. | ABDOUNUR, O. J. Crisis of incommensurability in mathematics/music: a historic/ cognitive/educational approach. Em: Andres Costa and Eugenio Villalba. (Org.). Horizons in Neuroscience Research. Volume 22. 1ed.NOva York. : Nova Science Publishers. 2015.v. 22, p. 10-26. |
4. | Aoaricio, Ana ; GUZMAN, J. L. B. ; ABDOUNUR, O. J.. Actitudes hacia la estadística en Universitários del Área de las Ciências de una Universidad Pública de Chile. Educação Matemática Pesquisa (Impresso). v. 17, p. 45-73, 2015.Qualis: B1 |
5. | BARICHELLO, Leonardo. Programação de computadores via Scratch. Revista do Professor de Matemática. v. 88, p. 26, 2015.Qualis: B3 |
6. | BARICHELLO, Leonardo. Possible parallels between visual representations and informal knowledge. Em: British Society for Research into Learning Mathematics, v. 35, p. 13-18, 2015.Qualis: Não identificado (British Society for Research into Learning Mathematics) |
7. | BARICHELLO, Leonardo. Use of mathematical tasks drawn on visual representations with low attaining students. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
8. | BARICHELLO, Leonardo. Mathematical tasks drawn on visual representations for low achieving students. 2015. Apresentação de Trabalho/Congresso |
9. | BARONE, MARK ; AYUMI-SATO, ANNA ; MITSUUCHI, ETIENNE ; WEY, DANIELA ; SCHORR, FABÍOLA ; FRANCO, DENISE R ; CARRA, MARIO ; LORENZI-FILHO, GERALDO ; Giampaoli, Viviana ; MENNA-BARRETO, LUIZ. Type 1 diabetes mellitus and its glycemic control affect sleep. Diabetology & Metabolic Syndrome. v. 7, p. A49, 2015. Qualis: A4 |
10. | BEKKERT, V. ; COELHO, F. U. ; WAGNER, Heily. Tree oriented pullbacks. Communications in Algebra. v. 43, p. 4247-4257, 2015.Qualis: B1 |
11. | BIANCONI, R. Model Complete Expansions of the Real Field by Modular Functions and Forms. South American Journal of Logic. v. 1, p. 321-335, 2015.Qualis: B2 |
12. | BIANCONI, R.; MAGALHAES, M. N. (Org.). Primeiro Encontro do mestrado profissional em ensino de matemática. 1 ed. São Paulo: Universidade de São Paulo, 2015. v. 1, p. 60. |
13. | BROLEZZI, A. C. Empatia na relação aluno/professor/conhecimento. Encontro: revista de psicologia. v. 17, p. 123-131, 2015.Qualis: Não identificado (ENCONTRO: REVISTA DE PSICOLOGIA) |
14. | BROLEZZI, A. C. CRIATIVIDADE, EMPATIA E IMAGINAÇÃO EM VIGOTSKI E A RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS EM MATEMÁTICA. Educação Matemática Pesquisa (Online). v. 17, p. 791-815, 2015.Qualis: B1 |
15. | BROLEZZI, A. C. Empatia e história da matemática. 1 ed. São Paulo: Editora Livraria da Física, 2015. v. 1, p. 76. |
16. | BROLEZZI, A. C. Empatia e história da matemática. 2015. Apresentação de Trabalho/Congresso |
17. | BROLEZZI, A. C. Grécia: Pitágoras de Samos. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
18. | BROLEZZI, A. C. ; VALERIO, B. C. ; TREVIZAN, W. A.. O PIBID entre a Pesquisa e a Prática: Situações Potencialmente Adidáticas em Análise Combinatória na Escola de Aplicação da USP. Em: Emerson de Peitri; Vinicio Macedo Santos; Mirim Cardoso Utsumi; Claudia Valentina Assumpção Galian.. (Org.). A cooperação unversidade-escola para a formação inicial de professores: o PIBID na Universidade de São Paulo (2011-2014). 1ed.São Paulo. : Editora da Livraria da Física. 2015.v. 1, p. 257-272. |
19. | CADAVID, PAULA ; MARCOS, EDUARDO DO N.. Stratifying systems over hereditary algebras. Journal of Algebra and its Applications. v. 14, p. 1550093-1550103, 2015. Qualis: B1 |
20. | CARBONELL, ANA LÚCIA IPPOLITO ; SALHAB, RENATA MACEU ; Giampaoli, Viviana ; CENDOROGLO, MAYSA SEABRA ; CHAUFFAILLE, MARIA DE LOURDES. A model for the functional assessment of elderly with myeloid neoplasms. Revista Brasileira de Hematologia e Hemoterapia (Impresso). v. 37, p. 109-114, 2015. Qualis: C |
21. | CHAPARIN, R. O.; VIEIRA, D. M. S. ; CORREA, D. P. ; CARVALHO, R. L.. AS 4 OPERAÇÕES MATEMÁTICAS. Em: MOSTRA DO CAEM 2015: 30 anos de formação continuada de professores, 2015, São Paulo. ANAIS DA MOSTRA DO CAEM 2015: 30 anos de formação continuada de professores, 2015. |
22. | CHAPARIN, R. O.; VIEIRA, D. M. S. ; SCABORA, B. P. ; SOUZA, C. D. ; FERNANDES, R. A. ; ABBAS, Y. A.. Proposta de Sequência Didática para o Ensino do sistema métrico decimal. Em: Mostra do CAEM 2015, 2015, São Paulo. ANAIS DA MOSTRA DO CAEM 2015: 30 anos de formação continuada de professores, 2015. |
23. | COELHO, F. U. A matemática indiana e a matemática árabe. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
24. | COELHO, F. U. Fibonacci, Cardano e a introdução dos números complexos. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
25. | COELHO, F. U. Tópicos de História da Álgebra ( no 'Cursos de Verão 2015'). 2015. no 'Cursos de Verão 2015'). 2015. (Curso de curta duração ministrado/Extensão |
26. | COELHO, FLÁVIO U. Luiz Henrique Jacy Monteiro. Em: Luiz Edmundo de Magalhães. (Org.). Humanistas e Cientistas do Brasil - Ciências Exatas. 1ed.São Paulo. : EDUSP. 2015.p. 123-131. |
27. | COELHO, FLÁVIO U.; DA SILVA, DANILO D.. Relative degrees of irreducible morphisms. Journal of Algebra (Print). v. 428, p. 471-489, 2015. Qualis: A3 |
28. | CORDANI, L. K. Afinal, a aula é de Probabilidade ou de Estatística?. Revista do Professor de Matemática. v. 88, p. 6, 2015.Qualis: B3 |
29. | CORDANI, L. K. Caminhos da Educação Estatística ao longo do tempo: uma leitura pessoal. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática. v. 8(3), p. 160, 2015.Qualis: A3 |
30. | CORDANI, L. K. ATIVIDADE PASSO A PASSO: PREPARAÇÃO PARA DEFINIÇÃO FREQUENTISTA DE PROBABILIDADE. Em: SUZI SAMÁ;MAUREN PORCIÚNCULA MOREIRA DA SILVA. (Org.). EDUCAÇÃO ESTATÍSTICA: AÇÕES E ESTRATÉGIAS PEDAGÓGICAS NO ENSINO BÁSICO E SUPERIOR. 1ed.Curitiba. : EDITORA CRV. 2015.v. 1, p. 1-176. |
31. | CORDANI, L. K.; HARNIK, S. B.. Além da Independência Probabilística entre Eventos. Revista do Professor de Matemática. v. 89, p. 1-64, 2015.Qualis: B3 |
32. | DA SILVA, ELISA YUMI KOYAMA ; CARIOCA, ANTONIO AUGUSTO FERREIRA ; VERDE, SARA MARIA MOREIRA LIMA ; AUBIN, ELISETE DA CONCEIÇÃO QUINTANEIRO ; DAMASCENO, NAGILA RAQUEL TEIXEIRA. Effect of Chemotherapy on Dietary Glycemic Index and Load in Patients with Breast Cancer and Their Relationships to Body Fat and Phase Angle. NUTRITION AND CANCER-AN INTERNATIONAL JOURNAL. v. 64, p. 1-7, 2015. Qualis: Não identificado (NUTRITION AND CANCER-AN INTERNATIONAL JOURNAL) |
33. | DE SOUZA, V. H. G.; LIMA, Rosana Nogueira de ; CAMPOS, T. M. M.. Mathematical Modelling and Bank Loan Systems: An Experience with Adults Returning to School. Em: Gellert, U.; Gimenez Rodriguez, J.; Hahn, C.; Kafoussi, S.. (Org.). Educational Paths to Mathematics - A C.I.E.A.E.M. Sourcebook. 1ed. : Springer. 2015.v. XII, p. 1-17. |
34. | DOMITE, M. C. S. ; VALLE, J. C. A.. O pensamento matemático e a formação da identidade cultural: ressonâncias e consonâncias. REVISTA EDUCAÇÃO E LINGUAGENS. v. 4, p. 127-139, 2015.Qualis: A3 |
35. | Fernandes, C. G. ; GALVAO, M. E. E. L.. ÂNGULOS E PARALELISMO EM LIVROS DIDÁTICOS À LUZ DOS TRÊS MUNDOS DA MATEMÁTICA. Em: IV SIPEMAT - Simpósio Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 2015.Qualis: Não identificado (IV SIPEMAT - Simpósio Internacional de Pesquisa em Educação Matemática) |
36. | Ferraz, Raul Antonio; KITANI, PATRÍCIA MASSAE. Units of - C p n. COMMUNICATIONS IN ALGEBRA (ONLINE). v. 43, p. 4936-4950, 2015. Qualis: B1 |
37. | Ferraz, Raul Antonio; MARCUZ, RENATA. Units of -( C p × C 2 ) and -( C p × C 2 × C 2 ). COMMUNICATIONS IN ALGEBRA (ONLINE). v. 44, p. 851-872, 2015. Qualis: B1 |
38. | GALVAO, M. E. E. L. Congruências, Transformações e Construções Geométricas. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
39. | GALVAO, M. E. E. L.; De Souza, Vera Helena Giusti ; POGGIO, A. M.. Características dos Três Mundos da Matemática que emergem na resolução de um problema de proporcionalidade direta. Em: CIAEM - Conferência Interamericana de Educacion Matemática, 2015.Qualis: Não identificado (CIAEM - Conferência Interamericana de Educacion Matemática) |
40. | GALVAO, M. E. E. L.; Duarte, A. R. S.. OLIMPÍADA PAULISTA DE MATEMÁTICA: QUASE QUATRO DÉCADAS DE INCENTIVO AO ESTUDO DA MATEMÁTICA. Revista Brasileira de História da Matemática. v. 14, p. 129-143, 2015.Qualis: B4 |
41. | GALVAO, M. E. E. L.; SILVA, A. F. G. ; CAMPOS, T. M. M. ; Pietropaolo, R. C.. Interdisciplinarity on teacher's training : childrens'literature and mathematics. Quaderni di Ricerca in Didattica. v. 24, p. 377-380, 2015.Qualis: B4 |
42. | GALVAO, M. E. E. L.; SILVA, A. F. G. ; Pietropaolo, R. C.. Collaborative study groups in teacher development: a university - school project. Em: CIEAEM 67, 2015, Aosta. Pre-proceedings do CIEAEM 67, 2015. Qualis: Não identificado (CIEAEM 67, 2015, AOSTA. PRE-PROCEEDINGS DO CIEAEM 67) |
43. | GALVAO, M. E. E. L.; SILVA, A. F. G. ; Pietropaolo, R. C.. Collaborative study groups in teacher development: a university - school project. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
44. | GALVAO, M. E. E. L.; SOUZA, V. H. G. ; POGGIO, A. M.. Características dos Três Mundos da Matemática que emergem na resolução de um problema de proporcionalidade direta. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
45. | GALVAO, M. E. E. L.; SOUZA, V. H. G. ; POGGIO, A. M.. Características dos Três Mundos da Matemática que emergem na resolução de um problema de proporcionalidade direta. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
46. | Giampaoli, Viviana; Pereira, Carlos A. B. ; BOLFARINE, Heleno ; Singer, Julio M.. Bayes Factors for Comparison of Restricted Simple Linear Regression Coefficients. Springer Proceedings in Mathematics & Statistics. 1ed. Em: . : Springer International Publishing. 2015.p. 111-123. |
47. | GIRALDO, HERNÁN ; MARCOS, EDUARDO. Heart of Irreducible Morphisms of Bounded Complexes. Communications in Algebra. v. 44, p. 354-370, 2015. Qualis: B1 |
48. | GODOY, C.R.T. ; LEVY, D. ; GIAMPAOLI, V. ; CHAMONE, D.A.F. ; BYDLOWSKI, S.P. ; PEREIRA, J.. Circulating endothelial cells are increased in chronic myeloid leukemia blast crisis. Brazilian journal of medical and biological research. v. 48, p. 509-514, 2015. Qualis: A4 |
49. | GOODAIRE, E. G. ; POLCINO MILIES, CESAR. Lie and Jordan Properties in Group Algebras. Contemporary Mathematics - American Mathematical Society (Print). v. 634, p. 163-173, 2015.Qualis: A4 |
50. | GUERATO, E. T. ; SOUZA, V. H. G. de. Exploração de Lugares Geométricos planos com o sottware GeoGebra. Em: RELME 29, 2015, PANAMÁ. Acta Latinoamericana de Matemática Educativa. México: Comité Latinoamericano de Matemática Educativa, v. 29, p. 1404-1412, 2015. |
51. | GUIMARÃES, R. S. A teacher changing her practice: a tentative explanation for the reasons behind it. Em: BSRLM Conference, v. 35, p. 61-66, 2015.Qualis: Não identificado (BSRLM Conference) |
52. | GUIMARÃES, R. S. A teacher learning initiative to engage disadvantaged students. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
53. | GUIMARÃES, R. S. A teacher learning initiative to discuss disadvantaged students. 2015. Apresentação de Trabalho/Congresso |
54. | GUIMARÃES, R. S. A secondary mathematics teacher changing her practice: An exploration of the reasons. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
55. | JAHN, A. P. DIGITAL RESOURCE QUALITY AND EVALUATION: A PRE-SERVICE TEACHER EXPERIENCE. Em: 12th International Conference on Technology in Mathematics Teaching -, 2015, Faro. Proceedings of the 12th International Conference on Technology in Mathematics Teaching - ICTMT12. Faro: University of Algarve, v. 1, p. 558-560, 2015. Qualis: Não identificado (12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGY IN MATHEMATICS TEACHING -, 2015, FARO. PROCEEDINGS OF THE 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGY IN MATHEMATICS TEACHING - ICTMT12. FARO: UNIVERSITY OF ALGARVE) |
56. | JAHN, A. P. Considerações sobre Avaliação da Aprendizagem no Ensino Superior. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
57. | JAHN, A. P. ESTUDO HISTÓRICO E DIDÁTICO DO CONCEITO DE TRANSFORMAÇÃO GEOMÉTRICA PLANA: UMA ABORDAGEM DINÂMICA PARA SEU ENSINO. 2015. Apresentação de Trabalho/Simpósio |
58. | JAHN, A. P.; BONOMI, M. C.. USO DE DIFERENTES REGISTROS DE REPRESENTAÇÃO SEMIÓTICA EM SITUAÇÕES DIDÁTICAS NUM CURSO DE FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DE MATEMÁTICA NO BRASIL. Em: CiEMeLP 2015 - Conferência Internacional do Espaço Matemático em Língua Portuguesa, v. 1, p. 375-380, 2015.Qualis: Não identificado (CiEMeLP 2015 - Conferência Internacional do Espaço Matemático em Língua Portuguesa) |
59. | JAHN, A. P.; CANDIDO, C. C. ; CERRI, C.. Anais da Mostra CAEM 2015 - 30 anos de formação continuada de professores. São Paulo: IME-USP. 2015. Livro |
60. | Lobo da Costa. N. M. ; GALVAO, M. E. E. L. ; Prado, M. E. B. B.. THE USE OF TECHNOLOGICAL RESOURCES FOR TEACHING TRIGONOMETRY ON TEACHERS? TRAINING. Quaderni di Ricerca in Didattica. v. 24, p. 207-211, 2015.Qualis: B4 |
61. | Lobo da Costa. N. M. ; Prado, M. E. B. B. ; GALVAO, M. E. E. L.. Mathematics Teaching and Digital Technologies: a challenge to the teacher's everyday school life. Em: CIEAEM 67, 2015, Aosta. Pre-proceedings do CIEAEM 67, 2015. Qualis: Não identificado (CIEAEM 67, 2015, AOSTA. PRE-PROCEEDINGS DO CIEAEM 67) |
62. | MAGALHAES, M. N. Probabilidade e Variáveis Aleatórias. 3/2 ed. São Paulo: Editora da USP, 2015. v. 1, p. 428. |
63. | MAGALHAES, M. N. Desafios do ensino de Estatística na Licenciatura em Matemática. Em: Suzi Samá e Mauren Porciúncula Moreira da Silva. (Org.). Educação estatística: ações e estratégias pedagógicas no Ensino Básico e Superior. 1ed.Curitiba. : Editora CRV. 2015.v. 1, p. 41-54. |
64. | MAGALHAES, M. N. AtivEstat: a site to facilitate access to statistical activities. ISLP News letter, Holanda, p. 12-13, 02 nov. 2015. |
65. | MAGALHAES, M. N. Two activities to improve statistics courses for fu ture mathematics teachers. Em: 60th World Statistics Congress (WSC), v. 1, p. 4085-4090, 2015.Qualis: Não identificado (60th World Statistics Congress (WSC)) |
66. | MAGALHAES, M. N. Activities to improve Statistics courses for future mathematics teachers. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
67. | MAGALHAES, M. N. A Brazilian site with activities for teaching statistics. 2015. Apresentação de Trabalho/Conferência ou palestra |
68. | MAGALHAES, M. N.; LIMA, A. C. P.. Noções de Probabilidade e Estatística. 7/3 ed. São Paulo: Editora da USP, 2015. v. 1, p. 432. |
69. | MAGALHAES, M. N.; SILVA, M. A. P. ; BATISTA, G. S.. A Brazilian site with activities for teaching statistics. Em: IASE 2015 Satellite Conference Proceedings, v. 1, p. 1-6, 2015.Qualis: Não identificado (IASE 2015 Satellite Conference Proceedings) |
70. | MARCOS, E. N. Invariantes de $k$-Categorias libres. 2015. Apresentação de Trabalho/Seminário |
71. | MARCOS, E. N.; CADAVID, PAULA. Stratifying systems over the hereditary path algebra with quiver $$mathbb {A}_{p,q}$$ A p , q. São Paulo Journal of Mathematical Sciences,. p. 354-358, 2015. Qualis: B3 (SÃO PAULO JOURNAL OF MATHEMATICAL SCIENCES) |
72. | MARCOS, E. N.; GREEN, E. L. ; MADSEN, D.. Cohomological comparison theorem. Journal of Pure and Applied Algebra (Print). v. 219, p. 5573-5589, 2015. Qualis: A4 |
73. | NUCCI, LEOPOLDO P ; SILVA, HELIO R ; Giampaoli, Viviana ; MAMANI, JAVIER B ; NUCCI, MARIANA P ; GAMARRA, LIONEL F. Stem cells labeled with superparamagnetic iron oxide nanoparticles in a preclinical model of cerebral ischemia: a systematic review with meta-analysis. Stem cell research & therapy. v. 6, p. 27, 2015. Qualis: A1 |
74. | Pietropaolo, R. C. ; SILVA, A. F. G. ; CAMPOS, T. M. M. ; GALVAO, M. E. E. L.. Study about the knowledge required from teachers to teach probability notions in early school years. Em: CIEAEM 67, 2015, Aosta. Pre-proceedings do CIEAEM 67, 2015. Qualis: Não identificado (CIEAEM 67, 2015, AOSTA. PRE-PROCEEDINGS DO CIEAEM 67) |
75. | Pietropaolo, R. C. ; SILVA, A. F. G. ; CAMPOS, T. M. M. ; GALVAO, M. E. E. L.. Teaching Probability; Early Education Teacher Development; Mathematical Knowledge for Teaching. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
76. | Porto, Rogério F. ; Morettin, Pedro A. ; PERCIVAL, D. B. ; Aubin, Elisete C. Q.. Wavelet Shrinkage for Regression Models with Random Design and Correlated Errors. Brazilian Journal of Probability and Statistics. 2015. Qualis: B1 |
77. | RODRIGUES, V. A. ; MAGALHAES, M. N.. Uma experiência de Inferência Informal no Ensino Básico. Em: 2o. Encontro do Mestrado Profissional em Ensino de Matemática, 2015, São Paulo. Anais do 2o. Encontro do Mestrado Profissional em Ensino de Matemática. São Paulo: IME-USP, v. 1, 2015. Qualis: Não identificado (2O. ENCONTRO DO MESTRADO PROFISSIONAL EM ENSINO DE MATEMÁTICA, 2015, SÃO PAULO. ANAIS DO 2O. ENCONTRO DO MESTRADO PROFISSIONAL EM ENSINO DE MATEMÁTICA. SÃO PAULO: IME-USP) |
78. | SILVA, A. F. G. ; GALVAO, M. E. E. L. ; CAMPOS, T. M. M.. Competências Profissionais de Professores: uma experiência em um processo formativo que utiliza o contexto da literatura infantil. Em: CIAEM - XIV CONFERENCIA INTERAMERICANA DE EDUCACIÓN MATEMÁTICA, 2015.Qualis: Não identificado (CIAEM - XIV CONFERENCIA INTERAMERICANA DE EDUCACIÓN MATEMÁTICA) |
79. | SILVA, A. F. G. ; GALVAO, M. E. E. L. ; CAMPOS, T. M. M.. Competências Profissionais de Professores: uma experiência em um processo formativo que utiliza o contexto da literatura infantil. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
80. | SILVA, A. F. G. ; GALVAO, M. E. E. L. ; CAMPOS, T. M. M.. Competências Profissionais de Professores: uma experiência em um processo formativo que utiliza o contexto da literatura infantil. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
81. | SOUZA, V. H. G.; LIMA, Rosana Nogueira de ; CAMPOS, T. M. M.. Un enfoque gráfico funcional para inecuaciones. Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa-RELIME. v. 18, p. 109-125, 2015.Qualis: A1 (REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACIÓN EN MATEMÁTICA EDUCATIVA) |
82. | TRUNG, L. C. E. ; ELIAN, SILVIA N. ; Maria Aparecida Alves de Cerqueira Luz. Development and Application of a New Learning Operative Dentistry using Augmented Reality. Journal of Dental Education. v. 79, p. 1356-1362, 2015.Qualis: A4 |
83. | VALERIO, B. C.; IRINEU, A. P. ; SCHUCK, D. G. ; MEDEIROS, R. C. S. ; RIOS, M. S.. A construção do conceito de número: um relato de experiência envolvendo alunos com deficiência intelectual. Em: Emerson de Pietri; Vinicio Macedo Santos; Mirim Cardoso Utsumi; Claudia Valentina Assumpção Galian. (Org.). A cooperação unversidade-escola para a formação inicial de professores: o PIBID na Universidade de São Paulo (2011-2014). 1ed.São Paulo. : Editora Livraria da Física. 2015.v. 1, p. 273-288. |
84. | VALLE, J. C. A. Resenha da obra 'Pedagogia da Indignação' de Paulo Freire. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social. v. 4, p. 131-134, 2015.Qualis: Não identificado (REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN PARA LA JUSTICIA SOCIAL) |
85. | VALLE, J. C. A. Educar ou conformar: a forma ideológica da prática avaliativa. Revista Trilhas Pedagógicas. v. 5, p. 67-79, 2015.Qualis: B4 |
86. | VALLE, J. C. A. O ensino de matemática e a prática avaliativa: um ensaio russelliano. Em: XIX Encontro Brasileiro de Estudantes de Pós-Graduação em Educação Matemática, 2015.Qualis: A3 (ENCONTRO BRASILEIRO DE ESTUDANTES DE PÓS-GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO MATEMÁTICA) |
87. | VALLE, J. C. A. O útil e o ornamental em debate: perspectivas russellianas sobre educação. 2015. Apresentação de Trabalho/Comunicação |
88. | VALLE, J. C. A. Os temas geradores e a leitura crítica da realidade: pode a educação matemática desmistificar o mundo?. 2015. Apresentação de Trabalho/Seminário |
89. | VIEIRA, W. ; SOUZA, V. H. G. ; IMAFUKU, R.. Alguns Exemplos da Relacão entre o Pensamento Matemático Avancado e as Ideias de Fischbein. Em: XIV Congresso Interamericano de Educacão Matemática, 2015, Tuxtla Gutiérrez. Anais da XIV CONFERÊNCIA INTERAMERICANA DE EDUCAÇÃO MATEMÁTICA, 2015. |
90. | ZERBETO, A. P. ; GIAMPAOLI, V.. Influence of link function in the estimation and prediction for the beta regression model with random intercept. Em: 60th World Statistics Congress of the International Statistical Institute, p. 1-6, 2015.Qualis: Não identificado (60th World Statistics Congress of the International Statistical Institute) |