1. | ABDOUNUR, O. J. The emergence of the idea of irrationality in Renaissance theoretical music contexts. Mathematical Journal for Interdisciplinary Sciences (MJIS). v. 3, p. 155-172, 2015. Qualis: Não identificado (MATHEMATICAL JOURNAL FOR INTERDISCIPLINARY SCIENCES) |
2. | ABDOUNUR, O. J. Music Structural Problems and Conception of Mathematical Ratio in Teaching/Learning Contexts: A Historic/Educational Approach. ATINER CONFERENCE PAPER SERIES. v. 201516, p. 3-13, 2015.Qualis: Não identificado (ATINER CONFERENCE PAPER SERIES) |
3. | Aoaricio, Ana ; GUZMAN, J. L. B. ; ABDOUNUR, O. J.. Actitudes hacia la estadística en Universitários del Área de las Ciências de una Universidad Pública de Chile. Educação Matemática Pesquisa (Impresso). v. 17, p. 45-73, 2015.Qualis: B1 |
4. | BARICHELLO, Leonardo. Programação de computadores via Scratch. Revista do Professor de Matemática. v. 88, p. 26, 2015.Qualis: B3 |
5. | BARONE, MARK ; AYUMI-SATO, ANNA ; MITSUUCHI, ETIENNE ; WEY, DANIELA ; SCHORR, FABÍOLA ; FRANCO, DENISE R ; CARRA, MARIO ; LORENZI-FILHO, GERALDO ; Giampaoli, Viviana ; MENNA-BARRETO, LUIZ. Type 1 diabetes mellitus and its glycemic control affect sleep. Diabetology & Metabolic Syndrome. v. 7, p. A49, 2015. Qualis: A4 |
6. | BEKKERT, V. ; COELHO, F. U. ; WAGNER, Heily. Tree oriented pullbacks. Communications in Algebra. v. 43, p. 4247-4257, 2015.Qualis: B1 |
7. | BIANCONI, R. Model Complete Expansions of the Real Field by Modular Functions and Forms. South American Journal of Logic. v. 1, p. 321-335, 2015.Qualis: B2 |
8. | BROLEZZI, A. C. Empatia na relação aluno/professor/conhecimento. Encontro: revista de psicologia. v. 17, p. 123-131, 2015.Qualis: Não identificado (ENCONTRO: REVISTA DE PSICOLOGIA) |
9. | BROLEZZI, A. C. CRIATIVIDADE, EMPATIA E IMAGINAÇÃO EM VIGOTSKI E A RESOLUÇÃO DE PROBLEMAS EM MATEMÁTICA. Educação Matemática Pesquisa (Online). v. 17, p. 791-815, 2015.Qualis: B1 |
10. | CADAVID, PAULA ; MARCOS, EDUARDO DO N.. Stratifying systems over hereditary algebras. Journal of Algebra and its Applications. v. 14, p. 1550093-1550103, 2015. Qualis: B1 |
11. | CARBONELL, ANA LÚCIA IPPOLITO ; SALHAB, RENATA MACEU ; Giampaoli, Viviana ; CENDOROGLO, MAYSA SEABRA ; CHAUFFAILLE, MARIA DE LOURDES. A model for the functional assessment of elderly with myeloid neoplasms. Revista Brasileira de Hematologia e Hemoterapia (Impresso). v. 37, p. 109-114, 2015. Qualis: C |
12. | COELHO, FLÁVIO U.; DA SILVA, DANILO D.. Relative degrees of irreducible morphisms. Journal of Algebra (Print). v. 428, p. 471-489, 2015. Qualis: A3 |
13. | CORDANI, L. K. Afinal, a aula é de Probabilidade ou de Estatística?. Revista do Professor de Matemática. v. 88, p. 6, 2015.Qualis: B3 |
14. | CORDANI, L. K. Caminhos da Educação Estatística ao longo do tempo: uma leitura pessoal. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática. v. 8(3), p. 160, 2015.Qualis: A3 |
15. | CORDANI, L. K.; HARNIK, S. B.. Além da Independência Probabilística entre Eventos. Revista do Professor de Matemática. v. 89, p. 1-64, 2015.Qualis: B3 |
16. | DA SILVA, ELISA YUMI KOYAMA ; CARIOCA, ANTONIO AUGUSTO FERREIRA ; VERDE, SARA MARIA MOREIRA LIMA ; AUBIN, ELISETE DA CONCEIÇÃO QUINTANEIRO ; DAMASCENO, NAGILA RAQUEL TEIXEIRA. Effect of Chemotherapy on Dietary Glycemic Index and Load in Patients with Breast Cancer and Their Relationships to Body Fat and Phase Angle. NUTRITION AND CANCER-AN INTERNATIONAL JOURNAL. v. 64, p. 1-7, 2015. Qualis: Não identificado (NUTRITION AND CANCER-AN INTERNATIONAL JOURNAL) |
17. | DOMITE, M. C. S. ; VALLE, J. C. A.. O pensamento matemático e a formação da identidade cultural: ressonâncias e consonâncias. REVISTA EDUCAÇÃO E LINGUAGENS. v. 4, p. 127-139, 2015.Qualis: A3 |
18. | Ferraz, Raul Antonio; KITANI, PATRÍCIA MASSAE. Units of - C p n. COMMUNICATIONS IN ALGEBRA (ONLINE). v. 43, p. 4936-4950, 2015. Qualis: B1 |
19. | Ferraz, Raul Antonio; MARCUZ, RENATA. Units of -( C p × C 2 ) and -( C p × C 2 × C 2 ). COMMUNICATIONS IN ALGEBRA (ONLINE). v. 44, p. 851-872, 2015. Qualis: B1 |
20. | GALVAO, M. E. E. L.; Duarte, A. R. S.. OLIMPÍADA PAULISTA DE MATEMÁTICA: QUASE QUATRO DÉCADAS DE INCENTIVO AO ESTUDO DA MATEMÁTICA. Revista Brasileira de História da Matemática. v. 14, p. 129-143, 2015.Qualis: B4 |
21. | GALVAO, M. E. E. L.; SILVA, A. F. G. ; CAMPOS, T. M. M. ; Pietropaolo, R. C.. Interdisciplinarity on teacher's training : childrens'literature and mathematics. Quaderni di Ricerca in Didattica. v. 24, p. 377-380, 2015.Qualis: B4 |
22. | GIRALDO, HERNÁN ; MARCOS, EDUARDO. Heart of Irreducible Morphisms of Bounded Complexes. Communications in Algebra. v. 44, p. 354-370, 2015. Qualis: B1 |
23. | GODOY, C.R.T. ; LEVY, D. ; GIAMPAOLI, V. ; CHAMONE, D.A.F. ; BYDLOWSKI, S.P. ; PEREIRA, J.. Circulating endothelial cells are increased in chronic myeloid leukemia blast crisis. Brazilian journal of medical and biological research. v. 48, p. 509-514, 2015. Qualis: A4 |
24. | GOODAIRE, E. G. ; POLCINO MILIES, CESAR. Lie and Jordan Properties in Group Algebras. Contemporary Mathematics - American Mathematical Society (Print). v. 634, p. 163-173, 2015.Qualis: A4 |
25. | Lobo da Costa. N. M. ; GALVAO, M. E. E. L. ; Prado, M. E. B. B.. THE USE OF TECHNOLOGICAL RESOURCES FOR TEACHING TRIGONOMETRY ON TEACHERS? TRAINING. Quaderni di Ricerca in Didattica. v. 24, p. 207-211, 2015.Qualis: B4 |
26. | MARCOS, E. N.; CADAVID, PAULA. Stratifying systems over the hereditary path algebra with quiver $$mathbb {A}_{p,q}$$ A p , q. São Paulo Journal of Mathematical Sciences,. p. 354-358, 2015. Qualis: B3 (SÃO PAULO JOURNAL OF MATHEMATICAL SCIENCES) |
27. | MARCOS, E. N.; GREEN, E. L. ; MADSEN, D.. Cohomological comparison theorem. Journal of Pure and Applied Algebra (Print). v. 219, p. 5573-5589, 2015. Qualis: A4 |
28. | NUCCI, LEOPOLDO P ; SILVA, HELIO R ; Giampaoli, Viviana ; MAMANI, JAVIER B ; NUCCI, MARIANA P ; GAMARRA, LIONEL F. Stem cells labeled with superparamagnetic iron oxide nanoparticles in a preclinical model of cerebral ischemia: a systematic review with meta-analysis. Stem cell research & therapy. v. 6, p. 27, 2015. Qualis: A1 |
29. | SOUZA, V. H. G.; LIMA, Rosana Nogueira de ; CAMPOS, T. M. M.. Un enfoque gráfico funcional para inecuaciones. Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa-RELIME. v. 18, p. 109-125, 2015.Qualis: A1 (REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACIÓN EN MATEMÁTICA EDUCATIVA) |
30. | TRUNG, L. C. E. ; ELIAN, SILVIA N. ; Maria Aparecida Alves de Cerqueira Luz. Development and Application of a New Learning Operative Dentistry using Augmented Reality. Journal of Dental Education. v. 79, p. 1356-1362, 2015.Qualis: A4 |
31. | VALLE, J. C. A. Resenha da obra 'Pedagogia da Indignação' de Paulo Freire. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social. v. 4, p. 131-134, 2015.Qualis: Não identificado (REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN PARA LA JUSTICIA SOCIAL) |
32. | VALLE, J. C. A. Educar ou conformar: a forma ideológica da prática avaliativa. Revista Trilhas Pedagógicas. v. 5, p. 67-79, 2015.Qualis: B4 |